Small Group Training

Small Group Training

Small Group Training is toegankelijk voor iedereen.
Alle Small Group Trainingen worden gepersonaliseerd en op maat gemaakt voor degenen die zich hebben aangemeld voor de betreffende training.
Dit betekent dat de Personal Trainer zich focust op differentiatie binnen de lessen.
Omdat iedereen uniek is, passen wij de lessen aan waar nodig aan op elk moment, zodat eenieder uitgedaagd blijft en op een verantwoorde manier traint.

Er zijn verschillende Small Group Trainingen:

TFS Powerfitness oefeningen gecombineerd met kracht oefeningen, waarbij veelal gebruik wordt gemaakt van gewichten, barbells en dumbbells.

TFS Circuit: fitness oefeningen op basis van (kracht) uithoudingsvermogen.
Er wordt individueel of in duo’s getraind. Dit kan bijvoorbeeld op tijd, aantal herhalingen of in de vorm van een competitie (AMRAP, EMOM, TABATA etc.).

 

TFS Bootcamp: fitness oefeningen in de buitenlucht, waarbij cardio afgewisseld wordt door oefeningen met eigen lichaamsgewicht en losse attributen.

TFS Boks & Fitness: training waarbij gebruik wordt gemaakt van de boks zakken en stootzakken. Hierbij worden slag en stoot technieken afgewisseld met fitness oefeningen.

TFS Performance: deze les is bedoeld voor zowel beginners als gevorderden die hun techniek willen optimaliseren.
In deze training wordt specifiek aandacht besteed aan het correct uitoefenen van fitness oefeningen, d.m.v. verbetering in houding en balans.

TFS Zaktraining: een conditionele les op de zak gegeven door een professioneel kickbokser. Zaktraining is een training waarbij techniek en conditiegecombineerd worden.
Trappen en stoten tegen de bokszakken staan centraal in deze les. Het is uitstekende training om je conditie te verbeteren/op peil te houden.

Power Yoga: dit is een krachtige vorm van Yoga en is gebaseerd op Ashtanga Yoga. Het kenmerkt zich door een dynamische flow van bewegingen met soepele overgangen van staande, zittende en liggende houdingen met een hoge intensiteit, concentratie, focus en ademtechniek. Power Yoga richt zich meer op de spieren, het verlengen hiervan en het versterken hiervan.

Yin Yoga: hierbij wordt de aandacht veel meer gericht op het bindweefsel. Wanneer we lichamelijke klachten hebben of ouder worden kan dit bindweefsel stugger worden, uitdrogen waardoor het minder flexibel en soepel is. Yin Yoga is een vorm waarbij iedere houding 2-4 minuten aangehouden wordt, zodat het bindweefsel langzaam wordt opgerekt en beter gehydrateerd wordt. Tevens ontspannen de spieren hiervan.

Yoga Flow: Bij deze vorm van yoga gaat het om je eigen lichaam voelen, de aandacht richten op jezelf en je gedachtestroom tot rust brengen. Omdat de aandacht uitgaat naar de vloeiende bewegingen, stopt het denken bijna automatisch en kom je meer in het moment. Je raakt als het ware in een flow waarbij je volledig opgaat in de bewegingen en alles om je heen even vergeet. Door diep te blijven ademen kun je spanningen in je lichaam weg laten vloeien.

Yoga betekent verbinden, het is een training waarmee je werkt aan je lichaam en geest. Je verlaat de les met een leeg hoofd, gezond lichaam en nieuwe energie. Het doel is om de spieren langer, soepeler en sterker te maken.